sunnuntai 22. heinäkuuta 2007

Mikojan, Gurevitsh ja Tumanski

Pihansyrjän ruostunut Rämäpää tarkastettiin ensin. Perushuollettu 17.10.62, rungossaelementti luki. Aurinko oli kuumentanut MiG-rivin kyljet. Kuomuihin tiivistynyt kosteutta.

Kolme vaaleaa västäräkkiä otatti itsestään kuvan pastellihävittäjän edessä ja sirkutti autolleen jatkamaan polttaripäivää.

Komea valokuvanäyttely Hornet-pilotin työmaaltaan ottamista otoksista oli uutta, muu viime vuodesta tuttua. Museon tähti Bf 109 asianmukaisesti nokka pystyssä.informaatiotulva Huippunopeus korkeuksissa 621 kilometriä, se tarkastettiin. Helikopterinrötkäle, ruma kuin mikä. Airacobrassa moottori ohjaamon takana. Luutnantti Rasmussenin koneen moottori etsittiin ja tarina kerrattiin. Vitriinissä majuri Mikkolan lentoveneen ruttaantunut sylinteri ja katkennut ankkuri, pyhäinjäännökset kuskattuina Sveitsistä saakka. Seinällä MiG-21:n happijärjestelmä kaaviona sekä keskeiset osat. Tässä on ne happipullot, Poika tunnisti kohta pihalla pyöräkoteloihin kurkkiessaan.

Pitot-putki.

Telineessä rivissä toinen toistaan kiintoisamman oloisia lentäjämuistelmia, mutta hinta suolainen. Yhden sallin itselleni, enttententten päättyi Stuka-legenda Rudeliin.

Ei kommentteja: